2012. augusztus 11., szombat

Tisza-tavi ökocentrum - Akvárium

Pár napot Poroszlón töltöttünk, puruttya miatt én inkább az apartementó kertjében - nekem már ez is nagyon jól esett, hogy nem ezen az 50 nm-en nyunyózok (mondjuk a Liget tőlünk két lépés, de napi kétszer egyórás sétánál többet nem tudok ott sem... na meg hát mégsem a mi kertünk, szóval más). Azért a Tisza-tavi ökocentrumba csak bemerészkedtem, és megnéztem a híres akváriumot. Sajnos csak ennyire volt időm pont, de az élmény hihetetlen volt.

Maga az Ökocentrum a poroszlói szabadstrand mellett van, hatalmas szabad területen, ahol mindenféle látnivaló, programolnivaló található (kormoránok, tájház, tanösvény, őzek, vidratelep, ékszerteknősbemutató, tutajos tó, labirintus....) Az egészre a belépő 3000 Ft, amit én nagy naivan meg is vettem, gondolván, hogy Nyunyi (a.k.a. babocs) majd szunyál, de hát csak ő a főnök, így csak az épületben udtam megnézni az akváriumot és a kétéltűeket, valamit a 3D-s film egyharmadát. Ez utóbbi nagyon jónak ígérkezett, szóval aki teheti, skubbantsa meg.

Maga az akvárium viszont hatalmas élmény volt, irdatlan nagy halakkal, nem is tudtam, hogy a harcsán kívül még vannak szinte óriás méretű halaink. Igényesen kialakított helyen, viszonylag nagy területen (bár én még órákig tudtam volna nézni) óriásakváriumokban pompáznak a halak. Van persze olyan rész is, ahol át tudnak úszni feletted, az is nagyon faja.

Ha teheted, menj el, nézd meg. Ha gyerekkel vagy, akkor a közelben van egy kalandpark is, nem voltam de a többiek szerint elég jó.
http://www.robin-kalandpark.wlap.hu/

Ja, és mostantól hivatalosan is a kedvenc halam a Selymes Durbincs :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése