2012. augusztus 2., csütörtök

Máktorta

Régi mániám, aztán most találtam egy receptet a Good Food egyik számában, szóval ki is próbáltam egyből. Jó lett. Tényleg. De nekem azért hiányzik a mákból a meggy, szóval legközelebb teszek majd bele. És vagy eggyel több tojgli kell, vagy 10 dkg-mal kevesebb mák. Majd kikísérletezem.

ami kell hozzá:

  • fél kg darált mák
  • 30 dkg cukor
  • 10 dkg vaj
  • 1 csom sütőpor
  • 5 tojgli
  • fél kg mascarpone
  • 2 zaccs vanilin cukor
  • díszítéshez bogyós gyümölcs
Elkészítés:
A tojásokat szétválasztjuk, a sárgákat 15 dkg cukorraal fehérre verjük, majd belekeverjük a mákot, a sütőport és a puhára olvasztott vajat. A fehérjéket a maradék cukorral keményre verjük, majd belekeverjük. Kivajazott sütőben 45 percig 180 fokon sütjük (én előmelegítettem). Hagyjuk kihűlni, majd a mascarponét elkeverjük a vaníliás cukival, és rákenjük jó vastagon a tortára, és megszórjuk a gyümölccsel. 



UPDATE (szept 30)
Egyébként azt elfelejtettem írni, hogy igen finom lett. Tömény mák ugyan lehetne lazítani kis almalekvárral, de így is kétpofára zabáltuk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése